Монотипія на склі: створюємо підводний світ

21.11.2016

Хто з малюків не мріє про подорож до таємничого підводного світу? Чому б не здійснити уявну мандрівку в казковий світ підводних мешканців на занятті з образотворчого мистецтва? За допомогою техніки монотипії зробити це нескладно. До того ж використання нетрадиційних технік малювання сприяє розвитку творчого потенціалу дошкільників.

Свого часу ще Аристотель зазначав, що заняття з образотворчого мистецтва сприяють усебічному розвитку дитини. Створюючи те чи те зображення, вона оволодіває новими знаннями, поглиблює свої уявлення про навколишній світ. Дитина починає осмислювати властивості предметів, запам’ятовувати їх характерні особливості та деталі. А сам процес малювання приносить неймовірне задоволення. Тим паче, коли йдеться про використання нетрадиційних технік малювання.

Чи не найбільше вихованцям нашого дошкільного закладу подобаються заняття, на яких застосовуємо таку цікаву техніку малювання, як монотипія на склі.

Усе, що потрібно для використання цієї техніки, — це фарби (гуаш, акварель, акрил тощо), пензлі, гладенька поверхня (дзеркало, скло, пластикова дощечка для ліплення), вода, серветки, аркуш паперу.

monotipiya

Перед тим як розпочинати роботу, варто ретельно протерти серветкою поверхню скла (або ж дзеркала, дощечки тощо). Вона має бути абсолютно чистою. Відтак на підготовлену поверхню можна пензлем наносити фарбу.

Попередньо слід провести з дітьми бесіду про те, які кольори можна побачити на морському дні (якщо тема заняття — «Підводний світ»). Варто пояснити їм, що промінці сонця, проходячи крізь товщину води, змінюють її забарвлення, що колір морської води залежить від барв коралів, водоростей і рифів.

Наносити фарбу потрібно швидко, аби вона не встигла висохнути. Після цього настає найвідповідальніший етап — перенесення малюнка на папір. Аркуш паперу слід охайно прикласти до зафарбованого скла і легенько пригладити пальчиками. Відбиток на папері залежить від рухів рук. У якому напрямку розгладжуємо папір (прямими, коловими чи діагональними рухами), в тому самому напрямку розтечеться фарба, утворяться розводи, завитки чи лінії.

Якщо утворене зображення не подобається дітям, попередні етапи можна повторити: збризнути вже помальовану поверхню водою, повторно нанести фарбу (навіть інших кольорів), і перенести малюнок на той самий аркуш паперу. Утворене зображення можна доопрацювати. Варто запропонувати дітям знайти у ньому цікаві силуети, знайомі штрихи і домалювати їх. Наприклад, намалювати корали й водорості, приклеїти наліпки морських жителів — риб, омарів, крабів тощо. Будь-яку творчу ініціативу дітей потрібно підтримувати.

Використання техніки монотипії на склі на заняттях з образотворчого мистецтва сприяє розвитку в дошкільників творчої ініціативи, асоціативного мислення, уяви. Діти освоюють на них принципи колористики (утворення нових відтінків шляхом поєднання різних кольорів), учаться бути старанними, самостійними, виражати власну думку, своє бачення, оволодівають навичками правильно тримати пензель. А основне — діти отримують надзвичайне задоволення від самого процесу малювання, відчувають гордість за результат власного творіння.

Юлія ВОЗНЮК,
вихователь ДНЗ № 7 «Орлятко», м. Біла Церква, Київська обл.