Кольоровий тиждень в ДНЗ

21.11.2016

А що, коли барви веселки «завітають» у дитячий садок і «оселяться» там на цілий тиждень? У понеділок — зелений колір, у вівторок — червоний, у середу — жовтий, у четвер — синій, а в п’ятницю — усі кольори разом. Гадаємо, малеча буде в захваті. До того ж робота з кольорами сприятиме не лише набуттю дітьми позитивного емоційного досвіду, а й їхньому сенсорному розвитку. У цьому переконані педагоги бориспільського ДНЗ № 3, у яких і виникла ідея проведення Кольорового тижня.

Дитина, навіть найменша, не прагне до готових рішень і моделей поведінки, а хоче відкривати навколишній світ самостійно: на дотик, смак, запах тощо. Важливо допомогти їй у цьому, наприклад створити відповідне розвивальне середовище. Власне, це й зробили педагоги бориспільського ДНЗ № 3, що на Київщині, організувавши Кольоровий тиждень.

Розпочали з понеділка — зеленого дня. Відтак вівторок присвятили червоному кольору, середу — жовтому, а четвер — синьому. Ці кольори для проведення заходу обрали невипадково. Здебільшого саме їх діти дошкільного віку вважають своїми улюбленими. У п’ятницю ж улаштували різноколірний день.

Перед початком Кольорового тижня педагоги підготували необхідне обладнання. Насамперед подбали про колірне оформлення інтер’єру групової кімнати — повітряні кульки, листочки, стрічки, квіти, паперові серветки тощо. У пригоді стали також площинні геометричні фігури, ілюстрації тощо.

Під час прикрашання групової кімнати зробили акцент на натуральних природних об’єктах: листі, квітах, овочах, фруктах. Діти приносили свої кульки та стрічки відповідного до дня тижня кольору. Жвавий інтерес у дошкільників викликало їхнє вбрання, адже всі вони мали елементи одягу однакового забарвлення.

Для пізнавального розвитку впродовж кожного дня Кольорового тижня використовували дидактичні та словесні ігри, вправи, бесіди тощо.

Подбали також про логіко-­математичний розвиток дітей. Аби навчити їх порівнювати предмети за формою, величиною, зовнішньою будовою, використали ігри з геометричними фігурами: «Жабки-стрибунці», «Кольорові яйця», «Овочі на городі», «Фрукти та ягоди в саду».

А роботу з художніми творами — вивчення віршів, відгадування загадок, читання казок, малювання та розглядання репродукцій картин — спрямували на художньо-естетичний розвиток дошкільників. Увагу під час Кольорового тижня звертали й на мовленнєвий розвиток дітей, а також розвиток у них таких психічних процесів, як увага, мислення, пам’ять тощо.

Кольоровий тиждень провели весело, цікаво та невимушено.

Ніна СТАРОДУБ,
вихователь-методист ДНЗ (ясел-садка) комбінованого типу № 3,

м. Бориспіль, Київська обл.